Ce am învățat și de ce m-aș întoarce în firma de exercițiu

30.03.2020

            Dată fiind perioada pe care am petrecut-o în firma de exercițiu, am dorit să vin cu o concluzie asupra celor doi ani petrecuți în acest modul. Peste 180 de ore lucrate, titlul "Marcă de Calitate <<Nivel Avansat>>", "participare la competiția Business Plan", 8 premii de la competițiile firmelor de exercițiu, 3 participări directe la târgurile acestora.

Să clarific prima parte a titlului acestui articol și anume "ce am învățat" pot să vă spun că am experimentat cred că toate activitățile din firma de exercițiu, de la vânzări la management. Managementul, în cea mai neacademică definiție, presupune a te folosi de ceilalți pentru a ajunge la scopul propus de întreprindere. Așadar, managerul trebuie să știe să coordoneze grupurile din subordinea sa. Acesta nu trebuie să știe neapărat cum se realizează munca pe care cei pe care îi conduce o realizează, el trebuie să îi conducă spre obiectivul comun. Trecând mai departe, chiar dacă eram manager al acestei firme nu am respectat ceea am enunțat anterior și am învățat tot ce se putea învăța și de fapt acest acesta este rostul celor doi ani de firmă de exercițiu.

În cele ce urmează voi enunța documentele care se întocmeau în fiecare departament.

Departamentul de vânzări - am efectuat atât tranzacții cu firme din România, cât și din străinătate precum Canada, Italia, China. Aceste tranzacții necesită: formular de comandă, factură, ordin de plată și dispoziție de plată externă.

Contabilitate - achitarea tranzacțiilor, plata salariilor și a contribuțiilor, bilanțul contabil, balanța de verificare, contul de profit și pierderi, și alte documente necesare.

Marketing - crearea de cataloage, oferte, prezentări, spoturi, flyere, broșuri și alte materiale publicitare.

Resurse umane - state de plată, fluturaș de salariu, (contractele de muncă, fișa postului - au fost realizate doar de colegii mei, eu nu am ajuns să întocmesc un astfel de document).

Ca manager pot să spun că am făcut o treabă bună, dar după cum știți, tot timpul există loc de mai bine. Dacă ar fi să mai fiu din nou manager al firmei de exercițiu aș adopta cu totul altă tehnică:

  • Fiecare zi ar începe cu o ședință de lucru în care să se dezbată noutățile care au apărut în decurs de o săptămâna (o calitate a managerului este cea de diseminator adică transmite doar informațiile utile pentru echipă), ceea ce trebuie să se rezolve în cele 3 ore de lucru și diferitele probleme pe care le-au întâmpinat.
  • Nu m-aș m-ai aventura în a le rezolva problemele colegilor, le-aș fi spus ce trebuie să facă și cum să realizeze task-ul, dar nu îl voi rezolva eu. După cum spune un proverb chinezesc: "Spune și voi uita. Arată-mi și poate îmi voi aduce aminte. Implică-mă și voi înțelege."
  • M-aș axa foarte mult pe răspunsul întrebării "ce pot face pentru ca numele F.E. Good Life SRL să fie cunoscut?"
  • În continuare aș participa la toate concursurile care ies în cale.

Aș reveni cu plăcere în firma de exercițiu din mai multe motive. Pe de-o parte, activitățile pe care le pune la dispoziție o astfel de firmă. Pe de altă parte, munca în echipă cu colegii tăi. În plus, modul în care m-am înțeles cu profesorul coordonator a condus la o mai mare implicare în activitățile desfășurate pe parcursul anilor. Mulțumesc doamna profesoară că mi-ați permis să vă stresez!

Chiorean Claudiu - manager FE în perioada 2018-2019

SUNTEM PREZENȚI PE PLATFORMA CNDIPT - ROCT (Centrala Rețelei Firmelor de Exercițiu/Întreprinderilor Simulate din România)!

 https://www.roct.ro/ 

Creat de Claudiu Chiorean și Iaroi Renata
Creat cu Webnode
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți