Crearea unui site atractiv pentru firma de exercițiu – metodă de comunicare și promovare

22.05.2020

Prof. Șchiop Alina

Colegiul Economic "Iulian Pop", Cluj-Napoca

Firma de exercițiu reprezintă o metodă interactivă de învățare în cadrul colegiilor economice și nu numai, pentru aplicarea în mod practic a informațiilor teoretice predate în cadrul modulelor de specialitate economice, fiind o concepție modernă a procesului de predare - învățare - evaluare. Cu alte cuvinte, elevii ciclului superior al liceului simulează activitatea unei firme reale sub îndrumarea unui profesor coordonator.

Fiecare dintre firmele de exercițiu active pe platforma ROCT (Centrala firmelor de exercițiu din România, https://www.roct.ro/firme-de-exercitiu/concept/) au un anumit obiect de activitate, au o organizare internă pe departamente și un manager ales din rândul echipei de elevi.

Activitatea unei firme de exercițiu este complexă, având aplicabilitate atât în domenii ca management, resurse umane, contabilitate, vânzări cât și în marketing. Pentru o bună promovare și comunicare cu partenerii de afaceri virtuale, majoritatea firmelor de exercițiu de renume și cu un istoric, și-au creat pagini web unde își prezintă activitatea, oferta, cât și rezultatele la diverse concursuri și târguri ale firmelor de exercițiu.

Un bun exemplu în acest sens îl reprezintă pagina web a firmei de exercițiu Good Life SRL, activă în cadrul Colegiului Economic "Iulian Pop" din Cluj-Napoca. Obiectul de activitate al acestei firme este "Hoteluri și alte facilități de cazare similare". Elevii din clasa a XI-a și a XII-a, în decursul a patru generații, au creat și completat informații diverse pe acest site, fiind principala modalitate de promovare a ofertei hotelului.

Imagine 1 - Pagina principală a site-ului

Site-ul F.E. Good Life SRL este realizat pe o platformă de creat site-uri, respectiv Webnode. Este foarte ușor de folosit chiar și de neprofesioniști în design web. Având la dispoziție varianta gratuită a serviciului, elevii s-au organizat într-o echipă de lucru și au creat site-ul boutique hotelului virtual Good Life. De curând CCD Cluj a organizat un curs de formare pentru bibliotecari și profesori care au dorit să afle cum se poate creea un site pentru Centrul de documentare din școala lor, fiind instruiți în utilizarea platformei Webnode.

Elevii au fost captați încă de la început de munca acestui site. Au adunat informații, le-au structurat și organizat pe categorii și subcategorii și a rezultat următoarea structură, adecvată activității firmei de exercițiu: "Acasă", "Servicii", "Tarife", "Premii", "Imagini", "Blog", "Despre", "Contact" și varianta în limba engleză a site-ului (care este în lucru și care se adresează partenerilor străini de afaceri virtuale - conceptul de firmă de exercițiu fiind aplicat la nivel internațional).

Pe prima pagină au adăugat informații legate despre ce înseamnă conceptul de firmă de exercițiu, spoturi publicitare ale firmei, ultimul certificat "Marca de calitate" acordat de ROCT, materialele promoționale cu care firma participă la târguri, concursuri cu care lucrează în tranzacțiile efectuate cu alte firme de exercițiu (flayer, carte de vizită, catalog, bannere și altele.) precum și alte elemente atractive care să determine vizitatorii la vizualizări online (https://boutiquehotel-goodlife.webnode.ro/).

Imagine 2 - Joc de numere pe pagina principală/ Imagine 3 - Blog cu articole ale elevilor

În celelalte secțiuni sunt prezentate serviciile hoteliere cu care tranzacționează elevii, precum și tarifele acestora. De asemenea, fotografiile postate în secțiunea "Imagini" reflectă atât activitatea la ore cât și cea reprezentativă de la târgurile de profil. O secțiune foarte interesantă este cea de "Blog", unde elevii firmei de exercițiu "Good Life" scriu periodic diverse articole interesante despre activitatea lor ca membri ai acestei echipe.

Avantajele creări acestui site sunt nenumărate, elevii fiind implicați în organizarea și lansarea lui, actualizarea informațiilor, participarea demnă la concursuri unde există evaluarea site-urilor firmelor de exercițiu, precum și realizarea istoricului activității firmei care acordă un prestigiu permanent și sugerează partenerilor încredere pentru colaborări corecte, actuale și viitoare.

"Aș reveni cu plăcere în firma de exercițiu din mai multe motive. Pe de-o parte, activitățile pe care le pune la dispoziție o astfel de firmă. Pe de altă parte, munca în echipă cu colegii tăi." - elev Claudiu Chiorean - manager F.E. Good Life SRL în perioada 2017/2019.

Bibliografie de referință

  • Bara, Mariana., Boe, Gheorghiţa., Cacaliceanu, Cristina., (2012), Ghidul firmei de exerciţiu - cea mai bună practică, Editura Didactică şi Pedagocică, Bucureşti.
  • Stăncioiu, Aurelia-Felicia., (1999), Dicţionar de terminologie turistică, Editura Economică, Bucureşti.
  • Buruiană, Gianina., (2010), Ghid de bune practici în turism şi hotelărie, Editura Uranus, Bucureşti.

SUNTEM PREZENȚI PE PLATFORMA CNDIPT - ROCT (Centrala Rețelei Firmelor de Exercițiu/Întreprinderilor Simulate din România)!

 https://www.roct.ro/ 

Creat de Claudiu Chiorean și Iaroi Renata
Creat cu Webnode
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți